Kurs og aktiviteter

Vi har en rekke kurs og aktiviteter som hjelper deg til å bli integrert i Norge. Her får du en oversikt.

Undervisning

Norskkurs

Kursene er sertifiserte og ledes av kvalifiserte lærere. Du får utdelt det du trenger av materiell. Noen av kursene er gyldige som dokumentasjon for å søke om norsk statsborgerskap.

Vi tilbyr norskkurs på følgende nivåer:

• A1 (nybegynner)
  • A2 (litt øvet)
  • B1 (viderekommet)
  • B2 (selvstendig språkbruker)

Vi sender ut eget nyhetsbrev om nye norskkurs. Klikk her for å abonnere.

Språktrening

Hver uke arrangerer vi språktrening og språkkafe for de som ønsker å trene på å snakke norsk. Du trenger ikke melde deg på, så det er bare å møte opp på ressurssenteret – Hammersborg Torg 3.

To kvinner og en mann sitter rundt et bord. De smiler og det er en tavle med tekst i bakgrunnen.
Hver uke kan du trene på å snakke norsk med andre innvandrere. (Foto: Shutterstock)

Arbeidsrettede kurs

Har du innvandrerbakgrunn og høyrere utdanning, bor i Oslo og på jakt etter jobb? Da er kanskje vårt åtte ukers kurs – JOBBFOKUS – noe for deg. Her får du tips og råd til å skrive en god søknad og CV, hvordan man bygger nettverk på LinkedIn, samt innsikt i typiske trekk ved norsk arbeidslivkultur. Du får også praktisk intervjutrening og være med på bedriftsbesøk. Kurset er gratis.

Trenger du hjelp med CV og søknad? Meld deg på vårt jobbsøkerkurs for innvandrere på fredager. Informasjon og hjelp blir gitt på både norsk og engelsk. Kurset er gratis, men krever påmelding.

Andre aktiviteter:

This field is for validation purposes and should be left unchanged.