«Tusen takk! Nå klarer vi oss selv»

Matutdeling: Hver uke deler frivillige ved Caritas Trondheim ut matposer til vanskeligstilte.

Agate* fra Latvia levde et normalt liv, men plutselig ble alt snudd på hodet da hun gikk gjennom et samlivsbrudd og måtte flytte ut av leiligheten med sin sju år gamle datter.

Selv om hun hadde en jobb, hadde hun ingen sparepenger, og økonomien hennes ble raskt ødelagt. Hun oppsøkte Caritas i Trondheim og ble også oppfordret til å kontakte NAV, men det ville hun ikke av frykt for å miste omsorgen for sin datter.

Agate var i en såpass sårbar situasjon, så Caritas valgte å sette henne på listen over dem som kan motta matposer i Trondheim.  Hver gang hun kom for å hente en pose, uttrykte hun stor takknemlighet og fortalte at maten hjalp henne med å overleve den mørke perioden i livet. I tillegg fikk hun muligheten til å prate med andre som også kom for å hente mat, og hun innså at hun ikke var den eneste som sto overfor utfordringer. Hun var alltid positiv og tok ofte med datteren for å vise henne at det finnes andre som både trenger og gir hjelp.

 Hver uke deler frivillige ved Caritas Trondheim ut mat til vanskeligstilte i byen. Pågangen øker i takt med prisstigninger og dyrtid.

 Etter tre måneder, kom Agate tilbake og sa med et smil: «Tusen takk. Nå klarer vi oss selv»

*Agate er et navn vi har gitt henne pga personvern. Det er altså ikke hennes egentlige navn.

Vipps til 93084

Høstaksjonen er en viktig innsamlingsaksjon der vi samler inn midler til Caritas Norges arbeid både i Norge og internasjonalt. Gjennom denne aksjonen bidrar vi til å skape positive endringer i livene til mennesker som trenger det mest.

Les mer om frihet og rettferdighet her

Takk for at du bryr deg!

Gi til høstaksjonen!