Libanon trenger nødhjelp

Vipps til 91895

Libanon står overfor en alvorlig humanitær krise, med så mange som en halv million mennesker som har blitt fordrevet på grunn av den pågående konflikten.

De mest sårbare, inkludert familier som har måttet forlate hjemmene sine, har søkt tilflukt i skoler og andre bygninger i Beirut og andre byer og behovet for umiddelbar hjelp er stort. Caritas Libanon, som er en av landets største beredskapsorganisasjoner, jobber utrettelig for å møte disse behovene. De har etablert over 30 krisesentre som tilbyr beskyttelse, helsehjelp, varme måltider, hygieneartikler og kontantstøtte for å dekke huslykostnader. Siden konflikten startet har de gitt hjelp til tusenvis av mennesker, men med den økende humanitære krisen har de behov for økte ressurser.

Hundrevis av ansatte og frivillige jobber hardt for å sørge for at nødhjelpen når frem til de som trenger det mest. De tilbyr ikke bare materiell støtte, men også følelsesmessig og sosial støtte til de som er rammet av denne krisen. Men Caritas kan ikke gjøre dette alene. De er avhengige av støtte fra givere og samarbeidspartnere for å fortsette sitt livsviktige arbeid.

I disse kritiske tidene er hver donasjon viktig. Din støtte kan utgjøre en stor forskjell i livene til de som er rammet av konflikten. Ved å gi et bidrag, hjelper du til med å gi livsnødvendig hjelp til de som lider. Støtt vår nødhjelpsinnsats i dag!

Vipps til 91895

Gavekonto: 8200 01 93433 (merk; nødhjelp Libanon)